Onze eerste dagen, de trouw van Stuart and Amber

1 april 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

De eerste dagen van onze reis spelen zich af in Devonport , de woonplaats van Stuart en Amber. Na een toch wel vermoeiende vlucht van ong. 30 uur worden we opgewacht door stuart, brooke en Ian. De ontvangst is heel hartelijk, op z'n kiwi's.

De beleving naar een huwelijk is hier nog heel intens voor familie en vrienden. 2 dagen voor de trouw maken de vrouwen zich al mooi. Gaan naar een beauty salon, doen hun nagels.  Onze dames kunnen nog aanschuiven bij de nagelstudio. Zo heeft kaat toch nog haar mooie teennagels gekregen ;-). Dan is het voor het koppel de laatste avond samen. Dit vieren ze met familie en naaste vrienden met eten en drinken ( daar kunnen de nieuw zeelanders wat van, vooral het laatste dan zijn wij Belgen echt sissi's !!!!). S' avonds vertrekken we al tegen 20 u naar Stuart zijn thuis. Zijn echt heeeel erg moe. Dirk blijft nog!! Het uitzicht in de Bar is hier nogal verschillend dan dat wij gewend zijn ;-) Het vrouwelijk publiek trekt hier met het warme weer niet alle ondergoed delen aan!!

Vrijdag, de dag voor de trouw, wordt eerst de zaal klaar gezet gevolgd door de generale repetitie. Het klaarzetten is voornamelijk liters wijn, porto, bier,... verplaatsen. Ze tellen hier 1 fles bij het eten en nog een tot 2 nadien. De generale repetitie is mijn eerste hoogtepunt voor de trouw. Mijn gewoontes van thuis heb ik jammer genoeg mee :-(. ik heb ze gemist ( slecht timemanagement ) en het stressniveau van de bruid heb ik hiermee opgekrikt :-) . Afkoeling kon ik dan wel gebruiken. Wij hebben dadelijk hierna onze eerste duik genomen in de toch wel mooie zee.

s'Avonds verliet Amber ons zoals de traditie het voorschrijft.  Voor ons volgt de kennismaking met de familie van Stuart en een gezellig eten in de esplanda in devonport centrum.

Op de grote dag moeten wat hansen tradities doorlopen.Het begint met wijn en bier tijdens de lunch om ons nadien te gaan omkleden en 1 fles whiskey soldaat te maken met de 3 groomsmen, de bruidegom, de vader en Dirk. Wanneer 15 u nadert gaan Kaat, Jens, Dirk en Sonja met de ouders van Stuart mee. Wij worden opgehaald door een mooie VW. Ikzelf was verantwoordelijk voor de ringen (blijkbaar kennen ze me toch niet zo goed) en wonder boven wonder ondanks alle alcohol was ik ze niet vergeten, noch kwijtgeraakt. Het was een fantastische trouw. Een romantiche ceremonie op de klif met leuke woorden van de 2 broers van Amber. Een toffe groepsfoto met de zee achter ons. Een drankje met de hele bende. De getuigen, Brooke en het bruidspaar op pad voor een fotoshoot. Een feest met eten dat je op tafels uit kommen kon nemen. De traditionele speeches van de 1ste getuige van bruid en bruidegom, de papa's, hier ook de dochter en tot slot de bruidegom. Onze dankbare Kiwi!! België ligt hem heel nauw aan het hart, zijn dankbaarheid op het feest zal ik nooit vergeten. Dankbaar om iedere Belg die op zijn pad tot nog toe is gekomen. De  toffe avond eindigde met de verplichte stopzetting van het feest om 12 uur pm. Deze was voor vele welgekomen.

Vandaag staat een tripje naar de zee op het programma om nadien met het hele trouwgezelschap te gaan curlen.

tot de volgende update

1. Kathleen:
    31 maart 2018
    Leuk om dit nog net te lezen voor ik mijn bed hier in duik:-) Klinkt allemaal goed!!! Geniet nog lekker daar en tot een volgend verhaal. Bye Bye !
  2. Gerd:
    1 april 2018
    Fijn om te volgen! Veel plezier.
  3. Jarne cant🐊:
    Wauw keitof ik wens jullie nog veel suc7😉
  4. Sabine, Mark en Luka:
    1 april 2018
    Geweldig om te kunnen lezen dat jullie al volop aan het genieten zijn. Het moet een hele ervaring zijn om dit allemaal te kunnen meemaken. Wij kijken al uit naar het volgende verslag. Have fun!!!
  5. Kessels guido:
    1 april 2018
    Hallo allemaal, we hebben net de paaseieren achter de kiezen en het reisverslag gelezen. De foto’s die we zagen waren er toch om jaloers op te zijn! Wat een mooie gezinsfoto’s! Het is fijn te horen dat het jullie er goed gaat! Geniet nog van de mooie dingen die jullie gaan zien en die jullie niet gaan zien :-)! en Raf, hoe smaakt de rode wijk en de whisky, kan je me niet via what’s app een glaasje doorsturen!
    Groetjes familie Kessels
  6. Marcel Thoke:
    2 april 2018
    Prachtige bruiloft, fijn dat jullie bij zo een lieve mensen mogen zijn, geniet nog verder van jullie avontuur, voorzichtig en dikke knuffels van opa, oma en Primus XXX 💕 love you
  7. Bibi:
    3 april 2018
    Fijn om te zien hoe jullie daar stralen! Foto’s om jaloers op te zijn!
    Mooie bruiloft ( en geweldige drank- en eetgewoontes):))
    Geniet nu maar van de reis door de rest van het land. Kijken uit naar de volgende verhalen en beelden.
    Dikke knuffel van de ‘ Mahassientjes’
    Xxx
  8. Marcel Thoke:
    5 april 2018
    Raf langs deze weg, wensen Primus, Marcel en Thoke je een fijne verjaardag, Proficiat en veel groetjes aan iedereen, hier alles ok XXX